Monday, February 28, 2011

Göteborg fick en första provsmak av Utopi!

De första 100 exemplaren av Utopi levererades direkt till Science Fiction-mässan i Göteborg. Vad som ägde rum vid Kolik förlags monter på mässan kan jag bara återkalla i ett skimrande dunkel, genom min kompakta utmattnig. Men vänta, med ett par fotografier som stöd kanske jag kan erinra mig några av de bästa ögonblicken...

Er tillgivne redaktör i montern. Det här är på ett tidigt stadim, ett par första nyfikna fingrar har börjat leta sig fram till bortet?
Vad nu? Har en livs levande stormtrooper från Star Wars letat sig fram till vårt bord? Nej, dumsnut, det är faktiskt en "Bikerscout"! Det här är inte mässan där man blandar ihop äpplen och päron.

 Mae Govannen! Två alviskor och en hobbitska har kommit över varsitt exemplar av Utopi magasin. 

Heil-eluja! Det är ju ingen mindre än gestapo-agenten från Herr Flick "Allo Allo, emliga armén" på besök i montern. Och bredvid honom Dennis Gustafsson som just kommit ut med den fantastiska ockulta skräckserien "Viktor Kasparsson", ett X-files i Skånskt 30-tal.

Och till sist, mässans coolaste, Leia och Olivia, som poserar med Kalle Johnsson och deras nyförvärvade exemplar av Mara från Ulthar.

Snart, typ onsdag, kommer resten av tidningarna till Stockholm, och då ska varje prenumerant i vårt avlånga land, samt alla våra prenumeranter i främmande länder, få sina hett efterlängtade första nummer av Utopi Magasin.
/Fabian

Ps. Glöm inte att sätta på P3 Populär imorgon, jag och Lisa Medin är där och pratar Utopi! Ds

2 comments:

  1. Oj, vad man skulle varit där!
    Men jag hänger med till Sci Fi-mässan i Malmö i alla fall. Hoppas jag får träffa Herr Flick och min barndoms första förälskelse Helga från "'Allo 'Allo..."

    ReplyDelete
  2. Mässan såg ut att vara jäkligt stor när man tittar på första fotot. Det glädjer mig att allt gick bra och att tidningarna kom fram. Kasparsson-boken var för övrigt riktigt bra. Jag önskar Dennis all lycka i framtiden.

    ReplyDelete