Tuesday, August 16, 2011

Drama på liv och död i Utopi-fabriken mitt under Conanveckan!

Klockan halv åtta i morse ringde Kalle, vår Conan-ciseron. Efter ett falsklarm i söndags var det dags, han och Martina var på förlossningen på Södersjukhuset.
- Du måste fixa Conan-affischerna, de ska vara inne idag! hojtade Kalle på en knastrig telefonlinje. Du måste hämta originalen på ABA innan tolv! Glöm inte att pimpa det röda! Och hinka det svarta och det vita och be Mattias om loggan!
- Det är lungt Kalle, svarade jag med min myndiga fadersstämma, jag fixar affischen, gå nu och föd ditt barn!

Sagt och gjort, jag står vid mitt ord. Här är resultatet, Kalles flådiga, exklusiva Conanffisch, en ursinning barbar som kastar sig genom luften mot de slemmiga ormkäftarna. Kanske en symbol för den djuriska manlighetens kamp mot sin kastrationsångest.

Conan är inte rädd för nån jävla kastrationsångest,
han bara yxar sig genom skräcken och ut på andra sidan.

- Och en sista sak, ropade Kalle, du får inte glömma Utopis Conan-triviatävling! Läsarna måste få chansen att vinna biobiljetter och fantastiska merchprylar från Noble Entertainment!
- Nemas problemas kompis, jag lägger upp frågorna ikväll. Och inget ett-kryss-två, här är det kalla svar som gäller.

Så håll utkik framåt kvällssnåret, när jag nattat min lillgrabb ska jag lägga upp frågorna, så får vi se vad ni går för.

Kör hårt.
//Fabian

PS. Jodå, jag vet att ni undrar. Kalle och Martinas lille barbar kom till världen senare under dagen. Vikt, klockslag och sånt kommer sen, var så säkra. DS.

No comments:

Post a Comment