Friday, January 27, 2012

Bring the svärd!

Jag tänkte köra en gammal klassiker i repris. För ungefär ett år sedan la jag upp den här filmen på min blogg, och drömmarnas berg har också haft den uppe, så många av er har säkert sett den. Det finns dock en risk att flera av er läsare är sugna på att köpa ett two-handed greatsword, men inte vet vilket märke ni ska välja. Ni har alltså inte sett den här filmen. Så här är den igen: Cold Steels reklamfilm för sin allra finaste produkt!

VARNING: Vill du inte se en satt liten man massakrera grislik med ett jättesvärd, se EJ denna film!





Jag vill passa på att tipsa om en utmärkt svensk sida om svärd: Björns svärdssida!

Björn verkar veta allt om svärd, och inte bara skriver han bra och kunnigt om olika sorters svärd, han har också en hysterisk avdelning på sin sida som heter "Det fulaste svärd jag sett", där han visar bilder på kitschiga fantasysvärd och noggrant förklarar varför de inte skulle fungera i strid och varför de är skapade av idioter för idioter! Gå in på "ordlista och kul saker" och vidare till "det fulaste svärd jag sett".

/Karl Johnsson

No comments:

Post a Comment